joi, 11 iunie 2015

Din nou despre Japonia

O carte minunata, papusi  noi traditionale si activitati suplimentare. Acestea sunt motivele pentru acre am ales sa ne reintoarcem privirile catre Japonia despre care am mai scris aici
In primul rand ne-am dus la peretele unde sta atarnata frumusica, Harta Lumii de la Janod, un puzzle minunat, de lemn pe care A, il face si desface de cate ori are timp de joaca si pe care il iubeste mult....atat de mult ca si jocul despre tari (geografia) a devenit una din preocuparile ei favorite.


Dupa ce am localizat din nou pe harta Japonia, am trecut la studiul unei carti tridimensionale absolut fantastice, numita YUMI, scrisa de Annelaire Parat.






 A, cand a vazut-o a insfacat-o cu o fericire mare de tot si a inceput sa o frunzareasca febril. Nici nu a avut rabdare sa o citim si m-a coplesit cu intrebari.  Cartea incepe cam asa " Buna, numele meu este Yumi si sunt...o kokeshi! O mica papusa de lemn cu capul rotund si kimonouri frumoase, venind dintr-o lume indepartata." Aceste papusi sunt corespondentele papusilor rusesti Matrioska.



Cartea prezinta cateva momente din viata acestei papusi insa importanta imaginilor este covarsitoare. Imaginile ne poarta spre taramul japonez unde cunoastem mai bine nu numai cum arata un kimono dar si alte elemente definitorii despre acesta tara.





"Vino, te voi trimite in lumea papusilor kokeshi. Urmeaza-ma!"



Sakumi este cea mai buna prietena a lui Yumi si cand aceasta isi pierde pe Bamboo animalul ei de companie, gasim doua pagini unde trebuie sa il gasim....



Apoi, cele doua papusi vor merge sa caute costume...



In final toate papusile vor merge la o petrecere costumata





Carticica a impresiona-o foarte mult pe A, astfel ca atunci cand a primit cadoul, cu papusi reale (achizitionate de pe Amazon.com si aduse cu ajutorul dragei noastre prietene Monica) a sarit in sus de bucurie.


"Mami, uite-ne pe noi trei: tu, C si eu, A!" a zis ea imediat.

Am descoperit o pagina draguta, de unde am descarcat cateva tipare de haine de papusi kokeshi de aici si am decupat de pe cateva resturi de hartie imprimata care le aveam de  aici

Asa am realizat o activitate mult iubita de A, colaje cu hartie adeziva, o activitate care ajuta foarte mult la dezvoltarea motricitatii fine (am avut mult de lucru la acest capitol, si voi mai scrie despre exercitiile facute cu A, care este stangace):






Apoi, cu o ultima activitate ne-am luat ramas bun de la frumoasa Japonie. Am gasit in cartea:


doi miri, din Japonia care asteapta sa fie imbracati:



Avem o carte extraordinara de la editura Usborne din care lucram cu diverse ocazii. De aici am colorat cu creioane acuarela desenul de mai jos. (Dupa colorare, am dat cu pensula cu apa, si culoarea s-a intins frumos doar unde trebuie). Apoi, cand s-a uscat am lipit abtibilturile exisstente in carte astfel ca desenul nostru a semant mult cu originalul.




A, a desenat si cateva papusi kokeshi, cu o alta ocazie dar eu le voi posta aici:


Astept mesajele vostre. Daca ati gasit articolul interesant va rog sa il distribuiti si poate sa va abonati pentru noutati. Adresa noastra de FaceBook .Veti gasi o comunitate frumoasa si multe alte postari.


Va dorim mult spor la o joaca care sa fie cat mai educativa dar mai ales placuta!

A, 6 ani si 4 luni si C 3 ani 6 luni.