miercuri, 23 septembrie 2015

Sa invatam distractiv sa desenam proportiile fetei 1

Funny Faces

Este un bloc, oferit de aceeasi firma care ne incanta cu jocuri minunate, indeosebi pentru latura creativa a copilului: Melissa&Doug.


Blocul l-am zarit in mai multe randuri cand facem comenzi de carti si jocuri, indeosebi pentru fetita mea cea mare si nu l-am luat decat recent. Mi se parea prea restrictiv si total anti creativ faptul ca avea fetele (cu par, urechi, culoarea pielii) deja conturate si de aceea avusesem rezerve in a-l cumpara. Apoi, mi-am dat seama ca fetita mea are nevoie sa inteleaga proportiile fetei, atunci cand deseneaza si asta o poate invata intr-un mod distractiv cu ajutorul acestui bloc.

Blocul contine muuuulte fete, diverse, care asteapta sa fie completate cu ochi, sprancene, nas , gura si accesorii, toate fiind puse separat la sfarsitul blocului astfel ca e o incatare si o distractie totala sa le lipesti si sa obtii diverse chipuri. A, cu greu s-a abtinut sa nu le lipeasca toate intr-o singura zi si m-a rugat sa il mai cumpar odata daca il mai gasesc, lucru pe care nu l-am reusit deocamdata.





Astfel, A a invatat cum fata o poti impartii in trei ducand o linie imaginara, verticala pe mijlocul fetei: cum in a doua treime lipesti nasul si distanta la care ar trebui sa fie ochii si buzele tinand cont de acea linie.



Din acelasi motiv, al familiarizarii copilului (interesat de desen) cu proportiile fetei am cumparat si blocul de desen Portrete, din colectia primele mele picturi, editat la Gama.



Aici, este prima lucrare pentru care am folosit guase, ca sa nu intineze prea tare si de care A e foarte mandra.


La fel am procedat si la acest portret doar ca la acesta A a realizat fondul cu acuarele.

Pentru acesta din urma, A a folosit creion acuarela si apoi a intins culoarea cu pensula si apa.


Am observat ca aceste instrumente nu distrug creativitatea nativa a copilului si modul lor absolut incantator de redare a figurilor omenesti, ci doar il familiarizeaza cu cateva notiuni de desen de care oricum se foloseste cu stangacie si le aduc multa incantare atunci cand le folosesc.

O abordare mai complexa a acestei teme, pentru copiii mai mari o gasiti aici

Astept mesajele vostre. Daca ati gasit articolul interesant va rog sa il distribuiti si poate sa va abonati pentru noutati. Adresa noastra de FaceBook .Veti gasi o comunitate frumoasa si multe alte postari.

Spor la creat si pictat va dorim,
A, 6 ani si 5 luni si C 3 ani si 7 luni