miercuri, 26 octombrie 2016

50 DE POVESTI CU PRINTESE

Am descoperit de cateva zile un volum abia iesit de sub tipar  in cadrul Editurii Rao, o carte pretioasa, realizata in conditii de tipar cu totul deosebite, speciale. M-am aventurat sa o cumpar fiind intr-o promotie (probabil fiind ca abia a iesit pe piata) si am avut o surpriza foarte placuta si o bucurie deosebita sa constat ca curajul de a o achizitiona fara o prezentare concludenta prealabila mi-a fost de bun augur. Un volum de exceptie ce ar sade bine oricarei biblioteci adevarate de copil, cartea este o adevarata colectie de povesti noi, mai putin cunoscute publicului dar pline de prospetime, farmec, voiosie si talcuri.  Este o alegere alternativa pentru cei care au deja basme traditionale si doresc povesti inedite, mai putin publicate dar extraordinar de frumoase. Fetita mea cea mare a luat-o in brate si-mi repeta intr-una "Cat de fericita sunt sa am o carte cu atatea noi povesti!" Cartea este atat de atractiva incat poate fi lecturata de micutii care incep sa citeasca dar si de parintii care obisnuiesc sa spuna povesti copiilor de peste 4 ani (poate si 3)...pana la 8-9 ani (depinde de copii).




Am incercat sa o parcurg in intregime inainte de a scrie cateva cuvinte despre ea dar mi-am dat seama ca pana o vom termina noi de citit nu stiu daca o sa o mai gasiti ca si noi la mult modestul sau pret acum promotional de 30 de lei.
Povestile in numar de 50, sunt grupate in 5 capitole, in functie de un subiect comun in cele peste 500 de pagini.
1. Cea mai frumoasa din tara




2.  Aventuri fermecate




3. Fetiscane neinfricate si printese curajoase





4. De la zdrente la printese




5. Fericiti pana la adanci batraneti







Cartea are ilustratii care nu abunda in paginile ei, dar la fiecare poveste sunt creionate cateva superbe ipostaze cu personajele din relatare astfel ca copilasul sa poata sa se bucure mai mult de istorioara. Redau aici pagina cu descrierea acelor ilustratori care au contribuit la realizarea ei.





Culese de Tig Thomas si completate de un colectiv de cinci ilustratori extrem de talentati despre care putem citii la sfarsitul cartii, ele pot crea o poteca cu care patrunzi in taramul fermecat al povestilor, in fiecare seara, alaturi de micutii carora le citesti. Cartea poate fii citita si de copiii mai mari care inca adora atmosfera de basma cu printese pirdute sau in pericol, cu domnite curajoase sau foarte haioase.Am sa spun ca este efectiv o bijuterie de carte ce nu ar trebui sa fie ratata de iubitorii acestui gen. Povestile au rolul lor in descoperirea lumii inconjuratoare si argumnetele in favoarea lor le puteti citii si aici

Povestile au autori diferiti, provin din diferite colturi ale lumii. Exemple:
1. Cum a luat printesa Angelica o micuta servitoare - fragment din trandafirul si inelul de William Makepeace  Thackeray
2. Cine e harnic reuseste - poveste populara din Orientul Mijlociu
3. Printesa Emily - repovestire dupa Povestea cavalerului de Geoffrey Chaucer
4. Cei trei caine -  de fratii Grimm
5. Printesa si iepurele salbatic -  poveste populara germana
6. Fata contelui Mar - de Joseph Jacobs
7. printesa si leul - poveste populara spaniola
8. Printesa celor cinci regate -  autor necunoscut
9. Admet si Alcesta -  de James Baldwin
10. Kate sparge nuci - poveste populara scotiana
Astfel, ele pot fi folosite si in lectiile care poate le faceti cu copiii despre diferite tari.Eu asa procedez atunci cand le vorbesc despre un alt taram. Un exemplu il gasiti aici si un altul:aici

Rasfoiesc si postez cateva din imagini care cu greu le poti decide pentru a le reda aici avand in vedere frumusetea lor:





Consider ca cele cateva informatii sa va fie de folos in decizia de a cumpara si poate alta data sa revin cu mai multe detalii si descrieri ale povestilor continute de acest pretios volum (doar pentru aceia care iubesc povestile). Acum atat am putut scrie in mare graba...caci vin uneori momente in vietile noastre cand nu mai dispunem de timpul dorit pe care sa-l putem impartasii cu cei care ne asteapta. 
Va doresc sa va puteti bucura de aceste povesti in liniste cu copilul dvs. si sa va amintiti peste ani de lecturarea lui in vremea copilariei.

cu drag, A 7 ani si 9 luni si C 4 ani si 10 luni